01 April 2009

Hujjah ganti Harakah akan berada di pasaran, Khamis

Saya terpaksa mengakui bahawa tidak mudah untuk mengemaskinikan blog ini, apatah lagi bagi memenuhi janji saya bahawa ia tiada kaitan dengan politik. Ya, ada kawan-kawan bertanya, apalah ada pada penulisan Ahmad Lutfi jika tidak menyinggung hal ehwal semasa atau pergolakan politik tanahair.

Memang banyak lagi segmen-segmen dalam kehidupan ini yang boleh diselongkar. Misterinya belum dapat dinikmati kerana kita sering bersikap stereotaip, atau sekadar mengulangi rutin harian, sehingga tidak mampu untuk mengembara seasyiknya dalam dunia tanpa sempada ini.

Menjadi lebih sulit apabila masa tersisa - selepas berhempas-pulas melakukan penyuntingan dan mencari sudut terbaik bagi melahirkan sebuah akhbar politik tidak berkala - lebih ditumpukan untuk memulihkan kekuatan bagi menyiapkan diri untuk melakukan rutin berikutnya. Kini Harakah digantung tiga bulan, mendekati tempoh 100 hari, tanpa sebarang alasan yang diberikan KDN.

Hukuman ini pastinya zalim dan perlu disanggah, ya, dengan sekeras-kerasnya. Saya berazam mahu membangkitkan isu permit penerbitan Harakah ini sejak lama lagi. Ini bukan kali pertama Harakah diserang dan dikepung. Namakan apa saja yang belum dideritai Harakah, segala keperitan terpaksa dipatuhi. Ia bertambah pedih apabila pegawai KDN terbabit, yang setiasa mengeluarkan arahan baru untuk diikuti Harakah, langsung tidak mengerti budaya persuratkhabaran.

Harakah perlu bangkit dan bingkas menentang ketidakadilan ini. Saya berhenti sekejap untuk meneliti kandungan akhir Hujjah, akhbar yang menggantikan Harakah, di tingkat atas. Maaf. Salam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silakan memberi komentar anda. Moga ianya akan terus bersama membina keyakinan untuk perjuangan.